KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Friday, March 1, 2013

RESPONSE SAYA KEPADA ANONYMOUS...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Dalam dua tiga hari lepas saya ada publish post bertajuk NAMA KARNIVAL KERJAYA TAPI ... dan saya menerima satu komen daripada seorang Anonymous. Komen Anonymous itu ada seperti di bawah :


Setiap program dibuat mestilah ada kritikan untuk pastikan program seterusnya lebih baik daripada program yang sebelum ini. Sepatutnya program Karnival Kerjaya ini perlu ada sekurang-kurang kaunter untuk kumpulkan Resume dan juga Temuduga Terbuka. Saya tak maksud perlu layan seperti Raja ataupun Permaisuri. Apa yang saya maksudkan sediakan peluang kerja yang lebih berbanding pameran yang dianjurkan oleh jabatan-jabatan Kerajaan lain.

Kepada Anonymous, adakah awak ada di tempat program ini? Awak tahu tak graduan beratur di Kaunter Pertanyaan SPA dalam keadaan panas terik? Saya tak suruh letakkan bilik berhawa dingin dengan kerusi sofa. Tapi, sekurang-kurangnya sediakan satu lagi khemah untuk pastikan mereka ini tidak kena panas. Kalau tiba-tiba hujan turun, macam mana? Nak biarkan mereka ini basah kuyup dalam hujan?

Kepada Anonymous, pernahkah awak pergi ke mana-mana Karnival Kerjaya yang lain? Kalau pernah, cuba bandingkan. Saya dah pergi banyak karnival kerjaya sebelum saya berada di tahap ini. Saya pernah kerja bermacam kerja sebelum sampai ke tahap ini. Saya pernah menghadiri satu karnival kerjaya dan ditemuduga terbuka untuk jawatan di 7-Eleven. Lagipun, semasa promosi di dalam akhbar tempatan, dinyatakan ada Temuduga Terbuka. Sebab itulah saya tengok ramai graduan datang siap berkemeja dengan tie dan yang perempuannya siap berbaju kurung. Ada juga saya tengok sedang menyusun sijil-sijil sebab fikir akan ada temuduga terbuka. Tapi, hakikatnya tiada pun.

Kepada Anonymous, pernahkah awak terfikir graduan yang datang dari jauh iaitu Ipoh, Grik, Penang dan Negeri-Negeri Lain? Mereka datang sehingga ke Bagan Datoh dan apa yang mereka dapat hanyalah pameran saja. Kalau awak berada di tempat mereka, awak kecewa atau tidak? Saya berada dekat pun rasa kecewa, dorang lagilah. Sebab nak datang ke Bagan Datoh, dah habiskan duit minyak. Membuang masa lagi. Tak kesian ke awak kepada mereka ini?

Akhir sekali, saya ingin memohon maaf sekiranya Anonymous terasa hati dengan post ini dan post saya sebelum ini. Apa yang saya luahkan lebih kepada pendapat saya. Sebabnya saya langsung tak perasan kakitangan SPA ada edarkan borang maklum balas mengenai program ini. Borang Maklum Balas bagi sangat penting untuk tengok sama ada program yang dianjurkan mencapai objektif atau tidak dan apa penambaikan yang boleh dibuat di masa hadapan.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

2 comments:

  1. sabar nasz....
    he3... tapi memandang kan situasi yg sebenar...pihak penganjur kena prihatin.....

    ReplyDelete