Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Friday, March 15, 2013

SERABUT BILA MEMANDU DI KUALA LUMPUR...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Minggu lepas, saya attend kenduri kahwin sepupu isteri saya. Asyik-asyik pergi kenduri kahwin sebelah saya, tak salah saya bawa isteri saya pergi kenduri kahwin sebelah dia pula. Lagipun, dia dah lama bagitau nak pergi. Saya tak berani janji sebab takut ada last minute commitment.

Saya ini memang sangat tak suka memandu di Kuala Lumpur. Nasib baiklah hari kenduri itu abang ipar dan kakak ipar saya ada. Saya cuma perlu ikut dorang belakang. Cuma masa balik, saya tersesat di kawasan perindustrian mana entah. Nasib baik saya cepat-cepat buat U-Turn. Hehehe.

Saya ini agak bermasalah sikit kalau kena memandu di Kuala Lumpur. Jalan dah berselirat banyaknya, signboard kadang-kadang saya tak faham dan kadang-kadang tak betul dan yang paling best, terlindung dengan rimbunan daun pokok di tepi jalan. Kadang-kadang itu saya terlajak dari simpang saya nak masuk. Di Kuala Lumpur ini, kalau dah terlajak, memang susah nak U-Turn. Saya pernah terlepas susur keluar ke KLIA dan terlajak sampai ke Seremban. Bengang saya dengan diri saya masa itu.

Mungkin disebabkan tempat duduk saya sekarang ini trafik taklah busy dan tak banyak kereta. Saya dah terbiasa dengan trafik yang lengang di sini dan tak dapat nak sesuaikan diri dengan trafik di Kuala Lumpur. Mungkin kalau saya tinggal dan bekerja di Kuala Lumpur, saya akan terbiasa. Mungkin saya lebih terbiasa dengan "Pergi straight ke tempat kerja, Balik straight ke rumah lepas habis kerja". Mungkin jalan tu je saya tahu nanti. Hehehe.

Anyway, Kuala Lumpur memang tempat yang sentiasa busy. Tak kira siang ataupun malam. Tapi yang pasti, saya memang serabut memandu di Kuala Lumpur.

Korang pun serabut macam saya ke?

Wassalam.

-NASZ-

Published with Blogger-droid v2.0.10

Sila Tekan Like Jika Suka

2 comments:

  1. kalau memandu kat kl...memang kena cekap dan hati2...byk simpang dan byk signboard...alhamdulillah...remy dah hafal jln2 kat kl.... takde masaalah

    ReplyDelete