KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Friday, March 4, 2011

MENYAKAT ORANG MELATAH? BEST KE?


Salam sejahtera semua kawan-kawan.

Hari ni nak cerita tentang melatah.  Topik terfikir pagi kelmarin masa tengah minum pagi kat kedai makan yang selalu aku pergi.  Kalau aku bagitau pun bukan korang tahu kecuali korang ni penetap di Bagan Datoh.  Kalau nak tau gak, korang tinggalkan soalan kat bahagian komen je la.

Masa tengah aku menjamu nasi lemak dengan teh tarik kurang ais aku, ternampak makcik-makcik tengah menyakat makcik yang kuat melatah ni.  Memang geli hati aku sambil tengok telatah makcik-makcik tu.  Tambahan bila tengok makcik yang melatah tu.  Pada pandangan aku, apabila seseorang itu melatah, dia menunjukkan perasaan dia yang sebenarnya.  Contohnya kalau dia rasa nak mengeluarkan kata-kata kesat kepada seseorang tapi selalunya kita akan menahan diri kerana tak ingin buat orang tu terasa tapi bila orang yang melatah dilatahkan, maka apa yang difikirkannya pada masa tu akan terpancul dari mulutnya.

Melatah yang biasa aku tengok biasanya mulut sahaja yang bercakap.  Melatah yang agak ekstrem dan pernah maksud dalam surat khabar suatu ketika dulu, bila seorang makcik ni melatah sambil pegang parang dan hendak tetak orang yang menyakatnya.  Ini dah jadi kes berat sebab kalau makcik tu menetak orang tu, orang itu mati, apa rasanya akan jadi pada makcik tu?

Memang best tengok orang melatah dan menyakat orang melatah tapi bagi aku, berpada-padalah.  Orang yang kita sakat itu pun manusia dan ada perasaan.  Sekali sekala tak kisahlah tapi janganlah sampai setiap masa.  Kesian.

Apa yang aku tulis ni cuma dari pandangan mata dan otak aku je.  Kalau ada kawan-kawan yang ada pendapat lain dan ingin kongsi, bolehlah tinggalkan kat ruangan komen di bawah.  Jangan malu-malu.  Kongsi je pendapat yang ada di dalam kepala otak korang.  Mungkin ada gunanya.  Itu je kali ni.

Adios.

-nasz-
Sila Tekan Like Jika Suka

7 comments:

  1. ader membe sorang suke sgt melatah seronok menyakat die hehe
    ktorang terhibur!

    *kadang2 sye melatah juga..haha

    ReplyDelete
  2. adwafarahin: memang terhibur. cuma berpada2lah. huhu..

    ReplyDelete
  3. haha member dulu kalau melatah abis sume organ dalaman disebutnya..haha sgt sensod!!!

    ReplyDelete
  4. Cik Aish: memang selalu macam tu. dorang akan sebut benda2 macam tu.huhu..

    ReplyDelete
  5. seronok usik org melatah tapi kasihan diaorang yg penat..

    ReplyDelete
  6. The Bee And The White Roses : betul3x...

    ReplyDelete
  7. sy tk brni kaco org melatah. nty kite balek akan tersampuk ntk melatah gak. huhu.. member sy yg salo dikaco.. die pon da melatah skrg. huhu morat of the story : jgn kaco org melatah. heheh

    ReplyDelete