Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Sunday, March 6, 2011

DIHORMATI ATAU DITAKUTI? MANA SATU LEBIH BAIK...


Salam hari minggu kawan-kawan.  Hari ni aku sebenarnya terasa malas nak post sebarang entry terbaru tapi aku tetap memaksakan diri gak.  Rasa tak syok plak kalau tak update blog aku yang tak seberapa ni.  huhu...

Pada hari minggu ni, aku saja nak cite tentang perkara yang simple je. Dihormati atau ditakuti.  Sesetengah orang suka orang menghormati dia dalam pelbagai urusan macam ketua bahagian, CEO dan lain-lain.  Tapi ada gak sesetengah orang yang suka orang lain takut pada dorang sebab dorang rasa macam berkuasa.  Macam-macam ragam orang kita sebenarnya.

Tapi, bagi aku, aku lebih suka saling hormat menghormati sebab hormat ni dapat mengeratkan lagi hubungan antara sesama manusia.  Lagipun, aku bekerja dengan manusia dan bukan mesin.  So, orang yang hormat pada kita senang nak bagitau masalah dorang dan tak kisah kerja lebih sebab dia rasa dihormati.


Kalau aku ditakuti, semua orang akan jauhi aku.  Semua orang akan mengata macam-macam kat belakang aku.  Korang rasa itu petanda yang sihat tak?  Sampai masa, dorang kumpul ramai-ramai kasi bunuh sama aku.  Dan tanam mayat aku kat mana-mana.  Tak ke naya.

Bagi aku, ditakuti lebih sinonim dengan dibenci.  betul tak? Dibenci, orang tak nak dekat dengan kita.  Dibenci, orang tak selesa bila berada berdekatan dengan kita.

Cuba korang fikir balik.  Apa yang korang pilih? Dihormati ... atau ... Ditakuti ?

-nasz-
Sila Tekan Like Jika Suka

2 comments: