KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, May 8, 2013

TAK HABIS-HABIS LAGI...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

PRU 13 dah habis tapi bila saya pergi sarapan di kedai makan pagi hari dan semalam, masih ada 'bijak pandai' tengah bincang mengenai politik sambil cakap orang itu dan ini salah. Sambil tu tunjuk apa yang suratkhabar tulis.

Jangan kita percaya sangat apa yang ditulis dalam suratkhabar tu. Biasalah, dorang mesti nak lariskan suratkhabar dengan tajuk cerita sensasi. Sebelum nak melatah, kita selidik dulu. Jangan kita hanya baca dari satu sumber saja.

Medium untuk mencari maklumat di Malaysia ini banyak. Cari, kaji dan fikir dari sudut pemikiran kita. Tak perlu rasanya kita cakap kita belajar tak tinggi mana pun. Setiap orang akal. Ilmu dan pengalaman itu yang membantu akal untuk berfikir.

Apa yang saya harapkan, sudah-sudahlah dan berpada-padalah. Kita hina orang itu dan ini, kita dapat dosa kering je. Dosa kita yang ada pun dah tak tertanggung, nak tambah dosa lagi.

Ingatan untuk diri saya juga.

Wassalam.

-NASZ-

Published with Blogger-droid v2.0.10

Sila Tekan Like Jika Suka

3 comments:

  1. Bila mereka hanya mendengar dari sebelah pihak, macam ni lah.

    Pandangan dari student International Studies,
    Yun

    ReplyDelete
  2. setuju nasz..... remy kekadang masih trdengar kata2 pasal pru13 nie...manan yg elok boleh lah didengar...yg tak elok tu...remy elakkan.....

    ReplyDelete
  3. Setuju dengan Yun. Tak boleh dengar pihak sebelah dan sebelah. Apatah lagi FB.

    Entahlah. Minggu ini saya telah berbincang habis dengan sahabat-sahabat saya dan kami sudah tutup buku untuk PRU-13. Sekarang masa untuk pulihkan ketegangan dengan membaca kitab suci.

    ReplyDelete