Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, May 15, 2013

CECARI DUIT


Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Pelik kan tajuk entry post saya kali ini? Hehehe. Saja nak test teknik SEO yang baru saya faham cara nak gunakannya. Teknik SEO ataupun dalam ayat panjangnya Search Engine Optimization adalah teknik yang ramai otai di luar sana gunakan. Teknik SEO yang diaplikasikan dalam blog otai-otai ini akan membantu dorang mendapatkan trafik tanpa perlu bersusah payah.

Korang pernah tengok Movie Hantu Kak Limah Balik Rumah tak? Ada part dorang akan cakap:

"Ce Cite Ce Cite"

Maksudnya adalah "Cuba Cerita Cuba Cerita". So, korang mesti boleh agak apa maksud tajuk di atas kan? Maksudnya adalah "Cuba Cari Duit". Saja saya gunakan ayat dalam movie tersebut sebab agak menarik. Hehehe.

Semua orang cecari duit tak kiralah melalui pekerjaan sambilan ataupun secara online. Memang banyak permintaan bila ada orang buka peluang kerja secara online sebab ramai di antara kita memang cecari duit secara online termasuklah diri saya. Saya pernah cuba pelbagai jenis kerja online dan kerja di rumah. Dan kebanyakkannya memang tipu dan dorang cuma nak duit saya saja.

Saya pernah buat duit dengan menjadi Mystery Shopper untuk restoran makanan segera. Bertahun jugalah saya dapat duit dengan buat penilaian dan makan makan makan percuma. Disebabkan asyik makan makan makan inilah badan saya naik mendadak. Padan muka saya. Kemudian, mungkin disebabkan saya dah terlalu lama menjadi Mystery Shopper untuk syarikat tersebut, saya dihentikan perkhidmatan.

Saya pun pernah apply untuk jadi Jurutaip sambilan di rumah. Kena bayar rasanya RM50 dan apa yang saya dapat, saya kena promote program Jurutaip sambilan di rumah kepada orang lain. Penipu betul. Saya tak nak orang lain tertipu, saya tak promote walaupun saya dah rugi.

Korang yang cecari duit online tu berhati-hatilah. Memang banyak betul penipu dan orang tak berhati perut dalam internet. Dorang tak kisah apa-apa pun selagi dapat duit daripada kita. Sekarang ini saya dapatlah sikit duit dengan buat blog ini. Walaupun tak banyak, takpelah. Mungkin ada rezeki saya pada masa depan. Rezeki datang daripada Allah. Kita berusaha dan terus berusaha. Insya Allah, rezeki akan datang kepada kita.

Wassalam.

-NASZ-


Sila Tekan Like Jika Suka

2 comments:

  1. pernah tertipu dgn satu program. lepas tu tak join dah. cari duit dgn cara lain thru online :)

    http://lovelynemo.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Tak kira apa pun cara kita cari duit. Paling pentong aumbernya mesti dtv dari sumber yg halal

    ReplyDelete