Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Sunday, March 17, 2013

SAMSUNG GALAXY S4...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Korang tahu tak pihak Samsung telah melancarkan Telefon Pintar terbaru mereka di New York pada 15hb Mac 2013 hari tu? Korang mesti pernah dengar tentang Samsung Galaxy S3? Korang dah pernah pakai? Kalau korang pun tak pernah pakai, saya pun tak pernah pakai juga. Samalah kita. Tapi, sekarang ini pihak Samsung telah melancarkan Samsung Galaxy S4. Samsung Galaxy S3 pun tak merasa nak pakai lagi, dah keluar Samsung Galaxy S4. Hahaha.

Majlis Pelancaran Samsung Galaxy S4 di New York

Menurut laporan berkenaan, jualan Samsung Galaxy S4 ini dikatakan akan bermula pada Bulan April ini dan akan dipasarkan ke 155 Negara. Harganya belum lagi ditentukan. Rasanya lebih kurang harga Galaxy Note 2 ataupun kurang sikit tapi lebih sikit daripada Samsung Galaxy S3. Saya teka je k?

Spesifikasi Samsung Galaxy S4

Saya ceritakan sikit apa yang saya tahu tentang Samsung Galaxy S4 ini ye? Samsung Galaxy S4 ini menampilkan ciri yang lebih nipis dan kaya dengan pelbagai aplikasi terkini serta turut dilengkapi dengan teknologi Definisi Tinggi (High Definision), saiz skrin pada 12.7 sentimeter (1080 X 1920 pixels, 4.99 inci). Samsung Galaxy S4 ini mamiliki keupayaan memahami sembilan (9) bahasa di dunia. Ianya disertakan dengan RAM 2GB.


Samsung Galaxy S4 ini hanya boleh dimasukkan dengna Micro-SIM dan menggunakan Android OS, v4.2.2 (Jelly Bean). CPU Samsung Galaxy S4 menggunakan Quad-core 1.6 GHz Cortex-A15 DAN Quad-core 1.2 GHz Cortex-A7. Ini bermakna, Samsung Galaxy S4 ini menggunakan 2 unit processor yang berkelajuan 4 core + 4 core. Ini yang saya faham lah.


Kamera utama Samsung Galaxy S4 ini adalah 13MP. Fungsi-fungsi yang lain, rasanya sama seperti Samsung Galaxy S3. Korang boleh tengok di jadual spesifikasi yang saya sertakan di atas.


Saya tahu tak semua suka pakai telefon pintar Samsung ini. Sebenarnya, saya lebih selesa pakai Samsung berbanding dengan iPhone sebab saya rasa Samsung lebih mudah digunakan. Lagipun, Samsung menggunakan Android dan memang mudah untuk download games dan sebagainya. Tapi, berlainan dengan iPhone, kena jail break dulu. Rasa macam agak susah juga.

Tapi, Bagi saya, Samsung Galaxy S4 kira agak baguslah. Cuma cover luarannya masih pakai plastik lagi. Mungkin ini cara dorang untuk jimat kos. Saya tak pasti. Korang suka telefon pintar ini, korang ada duit, korang nak beli atau tidak, terpulanglah. Saya buat review tentang Samsung Galaxy S4 ini saja nak berkongsi informasi dengan korang.

Tentang harganya, korang rasa dalam berapa pihak Samsung akan letak?

p/s : Rugilah siapa yang dah pakai Samsung Galaxy S3, baru berapa bulan dah keluar Model baru.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

1 comment:

  1. nice bro... teringin nak pakai s4 nie...... remy cuma ada s3 mini jer..... tu jer yg mampu....

    ReplyDelete