KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Sunday, December 16, 2012

PAKAI TUDUNG MASA NIKAH JE...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Baru-baru ini ada beberapa artis berkahwin. Alhamdulillah. Sampai juga jodoh mereka. Tapi, saya tak berapa setuju dengan cara dorang. Masa akad nikah, pakai tudung tapi masa kenduri ataupun resepsi apa entah, tudung terus hilang.

Sepatutnya, suami kenalah tegur isteri supaya pakai tudung. Sebab akibat tak pakai tudung, dosa bagi setiap helai rambut isteri tu terus kepada suami. Saya pun bukan perfect sangat. Saya pun ada kelemahan tapi saya rasa kena tegur juga.

Majlis kenduri pun tak perlulah rasanya nak buat besar-besaran sangat. Secara sederhana cukuplah. Entahlah, saya perasan sekarang ini, orang kita kalau nak buat kenduri, mesti buat sebesar-besar yang boleh.

Saya harap sangat perempuan-perempuan di luar sana, pakailah tudung. Tutuplah aurat. Kalau nak tahu apa azab yang akan diterima, korang tengok cerita 'Maut'. Masa tu korang akan rasa insaf.

Entry ini bukan berbaur rasa iri hati tapi cuma untuk peringatan saja. Sekurang-kurangnya saya dah memperingati sesama kita. Semoga kita sama-sama saling mengingati antara satu sama lain.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

3 comments:

  1. seeloknya tutuplah rambut pakai tudung even bersanding sekali pun. bukan apa, x manis :)

    ReplyDelete
  2. Setuju dgn nasz....masa akad nikah elok jer bertudung litup.... masa sanding.... semua terdedah..... apa punya fesyen pun tak tahu.....

    ReplyDelete