Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Monday, December 3, 2012

KRITIK BUKANNYA KUTUK...


Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Korang mesti tengok kan perlawanan Pasukan Harimau Malaya kita dengan Pasukan Garuda? Pasukan kita menentang Pasukan dari Laos? Mesti korang tengok. Kalau tak tengok pun, korang mesti akan terbaca di mana-mana tentang keputusan perlawanan ini. Yang penting, korang ambil tahu.

Saya perasan ramai yang komen di Facebook tentang sokongan kita kepada pasukan Harimau Malaya kita. Ada yang kata sekejap sokong, sekejap kutuk. Ada yang kata kalau nak sokong, apa saja yang berlaku, main bola macam mana pun, kita kena sokong.

Saya nak tanya korang, kalau pemimpin kita tadbir Negara kita sambil lewa saja, kita masih nak sokong dia tak? Sori. Bukan nak timbulkan isu politik di sini cuma nak buka mata kita semua termasuk diri saya sendiri. Kita mengkritik pasukan kita bila corak permainan tak bagus bukan bermakna kita mengutuk pasukan kita.

Kita kena tahu beza kritik dan kutuk. Bila kita mengkritik, kritik memberitahu kelemahan supaya kita perbaiki kelemahan itu. Orang yang mengutuk pula jenis yang terus menjatuhkan orang lain. Tak ada niat untuk membantu memperbaiki kelemahan yang ada.

So, tolonglah bezakan kedua-dua terma ini. Sokong pun kena betul. Tak boleh sokong mem'khinzir' buta saja kan?

Sori kalau ada terasa. Cuma pendapat dari hati naluri saya.

"Go Go Malaysia Go Go Go" (Lagu nyanyian Faizal Tahir).

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

2 comments: