KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Monday, May 23, 2011

MINDA ... TEMPAT SETIAP PERKARA YANG KITA NAK BUAT BERMULA...


Salam sejahtera semua rakan-rakan blogger.

Korang perasan tak bila kita nak buat sesuatu, kalau minda kata tak mungkin, benda tu jadi tak mungkin?

Pada pandangan saya, apa yang minda kita fikir tentang kita, maka apa yang minda kita fikir itulah yang akan terjadi kepada kita.

Contohnya, sejak dari kecil lagi kita fikir kita bodoh, maka kita akan jadi bodoh.  Minda kita ada potensi yang sangat besar dalam kehidupan kita.

Sebab itu lah kita digalakkan berfikiran positif.  Kalau kita sentiasa berfikiran negatif, maka negatiflah kehidupan kita.  Kadang-kadang fikiran negatif ni boleh membawa kesakitan seperti sakit kepala, tak ada selera makan dan macam-macam lagi.

Kalau korang baca buku-buku motivasi, kebanyakkan bab pertamanya berkaitan dengan cara kita berfikir.  Itu setakat buku yang pernah saya baca.  Semua mencadangkan perkara yang sama.  Kalau minda kita tidak berminat untuk buat sesuatu seperti Buat Duit Online, maka apa yang kita buat akan gagal.

Oleh itu, untuk buat sesuatu, setkan minda kita dan percaya yang apa kita buat akan berhasil.  Pada masa yang sama, jangan buat kerja separuh jalan.  Kena berusaha secara berterusan.  Orang-orang yang pernah berjaya sebelum ini pun bukan berjaya dalam sekali cuba tetapi melalui berkali-kali kegagalan.

Jangan takut gagal sebab kegagalan itu yang paling berharga.

Selamat berjaya rakan-rakan blogger dalam dunia maya ini.  Sama-sama kita berusaha mengubah minda kita ke arah yang lebih positif dan gembira.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

14 comments:

  1. tapi ada juga tak gunakan minda utk buat sesuatu perkara kan...memang rugi mereka abaikan fungsi minda

    ReplyDelete
  2. kata2 tu kan doa..ye tak
    mind set kena betul lah kan

    ReplyDelete
  3. nice entry :) Suka entry ni .
    Gagal sekali tak bermakna kita gagal selamanya :)

    ReplyDelete
  4. haha,btol lasemuanya depend on mindset kta.nice ahh entry :)

    ReplyDelete
  5. ye,,btol 2..mind set 2 penting n always be +ve :)

    ReplyDelete
  6. betul tu...mindala yg mengawal kita...jika kita fikir baik maka baikla hasilnya tapi jika fikir jahat maka jahatla hasilnya...sentiasa berfikiran positif

    ReplyDelete
  7. entry yg bgus bro..lpas smua bgantung kpd minda...sentiasa bfikiran positif.. insaallah smua yg drancang bleh dlakukan..

    ReplyDelete
  8. btol2.. klu mind set kte bnde tue x best mmg x best lah jdnye...

    ReplyDelete
  9. mind setting... sebenarnya sama la ngn niat... contohnya puasa.. bila kita da niat puasa.. otak kita pon beroperasi yer kita sedang berpuasa... x rasa letih pon.. tapi bila hari yang biasa tanpa niat ..kita cuba tak mkn.. mak oii.. x bleh tahan betul..huhuhu

    ReplyDelete
  10. betul tu.. fikiran kena sentiasa positif.. hidup pun tenang jiwa pun aman.. hehe

    ReplyDelete