Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, December 5, 2012

MANUSIA MUDAH LUPA...


Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Manusia ini mudah lupa. Betul tak? Kita sebagai manusia ini mudah lupa dengan apa yang berlaku di depan mata ataupun kita baca di mana-mana.

Kita drive dan lalu tempat kemalangan teruk berlaku. Nampak darah di atas jalan raya. Masa itu, saya pasti kita akan terasa insaf dan mula drive slow-slow. Risau perkara yang sama berlaku kat kita kan? Tapi, selepas beberapa lama kita drive slow, kita jadi boring dan mula drive laju balik. Apa yang kita tengok semasa kemalangan tadi terus kita lupakan.

Kita pergi dengar ceramah yang buatkan air mata kita jatuh berderaian. Menangis kita teresak-esak. Habis saja ceramah tu, kita balik rumah. Kita teringat balik apa yang kita dah dengar dalam ceramah tadi. Selepas beberapa hari, kita mesti akan kembali buat perkara yang sama dan tak ingat dah apa yang kita dengar dan pelajari masa dengar ceramah itu.

Kita bukan sempurna. Kita boleh belajar dari kesilapan. Saya pun ada kalanya terlupa juga. Sebab seperti tagline blog saya, saya hanya seorang lelaki biasa yang hidup di atas muka bumi ini.

Hehehe.

Anyway, ini cuma pendapat saya saja. Kalau korang ada pendapat lain, kongsikanlah ye?

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

1 comment:

  1. betul kata nasz.... manusia mudah lupa...mudah leka ... mudah sangat terpoedaya dgn hasutan syaitan tu.....

    ReplyDelete