Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Saturday, December 15, 2012

MEMANG NASIB BAIK...


Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Baru je lepas layan Maharaja Lawak Mega 2012 Minggu Kelima. Tema minggu ini adalah Musical Comedy. Saya tengok semua kumpulan berusaha untuk menyampaikan persembahan yang terbaik kepada semua penonton. Tapi, ada juga kumpulan yang terlalu mencuba sehingga asyik menjerit saja. Ada juga kumpulan yang asyik gunakan konsep yang bagi saya dah 'outdated'.

Tapi, saya suka persembahan hampir semua kumpulan. Dan kejutan untuk minggu ini adalah tiada penyingkiran. Kalau tak ada penyingkiran minggu ini, berkemungkinan minggu penyingkiran untuk dua kumpulan. Ini saya teka je. Kita tengok minggu depan macam mana k?

Saya suka persembahan Shiro. Walaupun Shahrul tak tahu menyanyi tapi memang lawak. Saya setuju dengan Awie tentang jangan sentuh isu agama. Memang isu sensitif. Tapi, secara keseluruhannya, memang best.

Persembahan Jozan pun tak mengecewakan. Lagipun, Zizan dah memang pandai menyanyi dan menari. Johan pula kreatif. Kumpulan R2 pun sekarang ini semakin menyerlah tetapi betul kata Awie, persembahan minggu lepas (Minggu Ketiga) memang superb, saya suka sangat, minggu ini agak kurang menyengat sikit. Tapi overall, masih best.

Saywho pun memberikan persembahan yang sangat baik. Saywho sekarang dah pandai dan memahami cara nak tackle penonton di Malaysia. Persembahan yang bersahaja dan suka part lagu Kelantan tu, lawak sungguh. Best.

Jambu seperti biasalah, suka buat lawak spontan tapi cuma malam ini, persembahan dorang 'pick up' agak lambat sikit. Masa pertengahan baru saya rasa nak gelak. Tapi, masih best. Saya suka.

Kumpulan-kumpulan yang lain tu bukan saya tak suka, tapi saya tak berapa nak gelak sangat. Dan memang dorang sangat bernasib baik sebab tiada penyingkiran pada minggu ini. Semoga minggu depan, dorang akan berikan persembahan yang lebih baik.

Anyway, 'Peace Yo'.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

3 comments:

  1. layan jugak semalam nasz.... suka dgn shiro tu..... r2 pun not bad..... jozan cam biasalah...memang best!

    ReplyDelete
  2. isu agama tu dorang cakap ape ek?? time tgk tu astro da edit lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bomci, part yang shahrul bagitau kawan, kalau nak jadikan duit 'haram' ke 'halal', masukkan duit 'haram' tu dalam Bank Islam dan keluarkan semula. Jadi 'halal' duit tu.

      Delete