Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Thursday, October 13, 2011

"CEH...BARU ADA PANGKAT SIKIT, DAH BERLAGAK."

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Tengah syok layan lagu Najwa Latif - Cinta Muka Buka, tiba-tiba terus hilang mood. Ada Hamba Allah yang tak perlulah disebutkan namanya, saya pun tak kenal, tetiba nak sentap dengan komen saya post kat FB kawan saya sorang ni. Niat nak gurau je. Yang tuan punya FB tak cakap apa pun. Dia ni plak lebih-lebih.

Saya pun check info FB dia, rupanya berpangkat gak la tapi Kementerian lain. Tinggi sikit kot dari saya. Hahaha. Saya ni jawatan biasa-biasa je. Kalau korang tengok kat FB saya, saya tulis kakitangan je. Saya lebih selesa bila orang anggap saya ni rakan sekerja. Senang nak berkomunikasi dan senang nak buat kerja. Lagipun, tak adalah orang nak kutuk-kutuk kat belakang saya. Hehehe.

Entry ni bukan nak menghina dia tapi cuma nak luahkan perasaan saya je. Saya tak tahu orang tu ada blog ke tidak tapi kawan saya yang jadi kawan dia ni ada blog. Berbelit kan? Hehehe. Nanti dia boleh bawa pangkat tu masuk kubur bila dah mati nanti kot? Kalau boleh, good luck untuk dia.

Ingatan untuk diri saya dan korang yang nak dengar, setinggi mana pun jawatan korang, sentiasa pandang ke bawah, sentiasa merendah diri, pasti perasaan berlagak dan riak tu takkan timbul. Tapi, kadang-kadang saya pun terbabas gak. Hehehe.

p/s : Baru jadi Penolong Pegawai tapi dah berlagak. Ceh... Nasib baik saya tak kenal.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

21 comments:

  1. sape la tu kan --"?
    tapi kite sendiri kena ingat kan kat diri sendiri supaya kite tak jadi mcm tu bile kite senang nt..

    ReplyDelete
  2. tak baik marah2,syaitan suka sgt ni..bertepuk tangan dia..

    ReplyDelete
  3. Terjadi sama seperti di sini..elehhh!!!! ko PTD je ponnn!!! rasa nak sound gitu lak hehe!!

    ReplyDelete
  4. heheh seb baik saya pun tak kenal ...

    bersabar aje lah ...sesungguhnya kesabaran itu dibalas dengan kebaikan olehNya

    salam singgah .. jalan-jalan ...

    ReplyDelete
  5. selalu macam tu lah Nasz, pangkat ciput tp belagak lebih....baik yg berpangkat datuk tp x berlagak...kalu blagak pun apa salahnye sbb diorg dah tentu kaya n berpangkat...ni tak yg pangkat biasa tapi lebih2 lak

    ReplyDelete
  6. oh setuju sgt..pangkat tu bkn leh bwak smp ke sana kan..
    sy pn ngah tension ngan org yg berpangkat.sbb sy ni xberpangkat.hehehe..tp xsmestiny sbb die berpangkat bleh suh yg xberpangkat ni ape2 je...yg die kne buat so buatla..ni x spatunya die buat tp nk jgak kta yg xberpangkat bwah ni buat...arghhhh.nasibla org yg xberpangkat ni...

    ReplyDelete
  7. blm jadi ketua lagi kan? xpela.. yg penting diri kita.. org lain tu dah mmg perangainya mcm tu nak buat mcm mana.. biarkan... diri kita yg kita kena jaga.. :)

    ReplyDelete
  8. Ada bermacam2 ragam manusia. Kadang2 saya pun sama. Orang salah faham maksud kita, mulala menular fitnah dan umpatan.

    ReplyDelete
  9. hello, betul tu. tak suka tgk org berlagak. psl study pun same. kite semua same jer kan?


    btw, dpt tlg promosi request free header tak? kalau abg nk pun boleh. boleh tlg buat. ini link utk entri die.

    http://princesssofjoy.blogspot.com/2011/10/hello-peeps-omg-esok-finish-paper.html

    ReplyDelete
  10. mak kite pesan hidup ni jgn suke berlagak /bongkak sgt..tehee

    ReplyDelete
  11. sape makan cili dia terasa pedas..mesti ade sebab nape die sentap..

    ReplyDelete
  12. Berlagak?!.. tak kemana..
    Biarkan Si Luncai dengan labunya..

    ReplyDelete
  13. SABAR ye.. manusia macam2 perangai yg ade..
    sifat iri hati tu pun slalu ade dlm diri seseorng tu..

    ReplyDelete
  14. hahaha dia sentap lettew nasz :P
    PANGKAT + HARTA tak bleh bwk ke kubur pon kan nasz kan?? hehe




    jiran nasz,
    ana

    ReplyDelete
  15. hmm..rasanya kat mana-mana tempat pun mesti ada kes riak sebab pangkat ni Nasz..sabor jelah :)

    ReplyDelete
  16. tak suka org berlagak camtu...menyampah

    ReplyDelete
  17. tu la yang kita takut.takut kita berubah dan lupa diri tanpa sedar..mintak2 la kita ni sentiasa ingat asal mana kita, dibumi yg sama gak kita berdiri kan?

    ReplyDelete