Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, October 19, 2011

"UNFOLLOW?"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Tadi saya terpandang jumlah follower saya. Dah kurang satu. So, saya rasa dah ada blogger yang unfollow saya. Takpelah. Saya tak marah pun. Mungkin dia tak suka blog saya ni. Ataupun, dia cuma harap bila dia follow saya, saya akan follow dia balik. Macam :

"I follow you, You follow back"

Saya tak kisah pun follow blog mana pun. Walaupun seteruk dan seberat mana pun blog tu, lama-lama owner tu akan sedar dan ringankan blog dia. Saya pernah jumpa blog yang mula-mula dulu saya follow, memang loading pun susah. Lepas beberapa lama, blog tu dah senang loading. Makin ringan. Mungkin owner tu dah belajar sesuatu untuk mudahkan pembaca terjah blog dia.

Mungkin ada hasil penulisan saya ni terkena kat batang hidung dia sendiri kot? Padahal, seingat saya langsung tak sebut nama sesiapa pun dalam setiap entry saya. Kalau terasa, nak unfollow, silakan. Saya tak nak paksa follow saya kalau tak suka blog saya.

Biarlah orang nak follow saya sebab suka blog saya. Suka baca entry merapu dan merapan saya. Hehehe.

Tak gitu?

p/s : Fikir positif je la. Mungkin orang tu dah remove blog dia sebab dah give up dengan blogging ni. Mungkin gak kan?

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

35 comments:

  1. abaikan semua itu dlm dunia blogging, hehe :))

    ReplyDelete
  2. hayoooooo
    jgn sesedihhhh tawwwww
    bagus2
    keep on +ve =]

    ReplyDelete
  3. yup..think +ve..sy suke jew bace blog awk..hehe

    ReplyDelete
  4. alahai....benda2 macam 2 base lah....
    dah banyak kali berlaku....
    tak tahu la...apa msalh dy...

    ReplyDelete
  5. ada jugak blogger yg macam tu erk..
    btw.. incik ini sangat peka orangnya..
    tahniah! :)

    ReplyDelete
  6. x sronok nyer bila entry yg dibuat hari2 berkelas terbaek nyer..tp xde org leave comment..or org xde bc ker?
    or org xnak bc? or....

    leh bt tajuk 2 x? from org yg request. hihi. TQ

    ReplyDelete
  7. ..hehee..
    mungkin org tuh da remuv blog die kots.. =}

    ReplyDelete
  8. blog cikhoneybee ke yg berat tu? kehkeh... :)

    ReplyDelete
  9. blog cikhoneybee ke yg berat tu? kehkeh... :)

    ReplyDelete
  10. blog cikhoneybee ke yg berat tu? kehkeh... :)

    ReplyDelete
  11. alahh.. yg unfollow 1.. yg follow 2 3 4 5 ... so xda masalah.. =p=p=p

    ReplyDelete
  12. saya ade 110 follower.. last2 tgk ilng satu.. geram tol! huhhh~ sabar-sabar..

    ReplyDelete
  13. ahaha .. saya pun ilang follower gak .. tak kesah laa .. kadang2 terpikir gak nak kluar dr dunia blogging and hilangkan diri.
    :(

    ReplyDelete
  14. betul3...


    follow sebab kita suka bace entry seseorang tu...

    :)

    ReplyDelete
  15. akak pun sebelum ni, adalah 2 3 orang yg buat macam tu,

    ada lagi masalah, dia orang tak tinggal link, kat profil pun tak letak gak, jadi macam mana kita nak singgah balik

    ReplyDelete
  16. xpe abg nasz,,,kite xharapkan sesuatu untuk diminta blasan kan?? rmai agi yg follow abg nasz,, :D

    ReplyDelete
  17. ada gak org macam tu. nak follow, followlah, x nak follow sudah... =)

    ReplyDelete
  18. hak memasing.. sy pun byk kali kena unfollow.. chillex sudahh.. hehe

    ReplyDelete
  19. xpe la..abaikan aje org yg cm tu kan..

    ReplyDelete
  20. slalu gak camtu kekadang tu ada balik... mgkin ada yg remove account google..

    ReplyDelete
  21. tak pe.sorang je..saba banyak2 na..

    ReplyDelete
  22. mungkin dia da potong line internet kot...tu yg dia nak stop blogging tu...hehehe...

    =)

    ReplyDelete
  23. As salam.
    Selamat pagi dan semoga sihat sejahtera.

    Pernah berlaku pada saya dan ketika itu saya sangat pasti siapa unfollow blog saya kerana blog beliau memang popular :)

    Makanya fikiran positif awak, tidak mungkin untuk saya :)




    http://ohoeya858.blogspot.com/2011/03/follower-tak-follow-lagi.html

    http://ohoeya858.blogspot.com/2011/10/follow-dan-blog-list.html

    ReplyDelete
  24. x pe..sorang unfollow ramai lagi nak follow..sy pon cmtu jugak..tapi buat x tau je..

    ReplyDelete
  25. Salam;
    Tak apa tu..biasalah blogger mcm2 ada,kita tak boleh salahkan diaorang terpulang kepada pendirian masing nak follow blog yang mcm mana.

    ReplyDelete
  26. bukan macam tu la nas..sometime dyer dah delete account tu...dan kita ni ada limited untuk follow 300 blog..:)

    maybe dorang unfollow tu sebab tu...tapi jgn risau...nad pernah hilang beberapa follower..nad ok jer..:)

    new entry :: Simple Contest ツ

    ReplyDelete
  27. patah tumbuh hilang berganti..btol dak..hehhe

    ReplyDelete
  28. kecik je ni..satu hilang,sepuluh yg dtg..

    ReplyDelete
  29. sapa na berani unfollow2 ni..haishhh...mesti die bajet hot leeteewww

    ReplyDelete
  30. pernah jugak org unfollow ni.. tak pelah hak dia kn.. die dah tak suka blog kita nak wt cmna kn..

    ReplyDelete
  31. pernah jugak org unfollow ni.. tak pelah hak dia kn.. die dah tak suka blog kita nak wt cmna kn..

    ReplyDelete
  32. tkpe.. biar lantak dia. perkara biasa lah tu.tmbah2 org yg suka amalkn prinsip rukun bloger 'I follow you, You follow me'.

    http://sayamalu.blogspot.com/2011/10/pendapat-saya-tentang-kejadian-budak.html

    ReplyDelete
  33. ramai je yg unfollow blog ana gak..
    mybe dah meluat kot..hehe
    takpelah,biarlah deme tu..
    deme bahagia gitu biorkan =P






    jiran nasz,
    ana

    ReplyDelete
  34. think +ve je abg nasz.maybe betul kut dia da stop dalam dunia blog ni.macam kes mas selalu gak de dlm chat box " u 4low i,i 4low u back" he2.pulak da..kene paksa dulu?then bila mas 4low,tak follow back pun.kih3.siap de kes "i sudah 4low,4low back"punya la godeh2 xde gak dia 4low.macam2 ragam..

    ReplyDelete