Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Showing posts with label anugerah. Show all posts
Showing posts with label anugerah. Show all posts

Friday, June 15, 2012

99% TEPAT?

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.


Terjumpa Jadual ini di Facebook. Saya cuba tengok umur isteri saya dan bulan dia start mengandung, dan jawapannya anak LELAKI. Tapi, yang paling penting, anak lelaki atau anak perempuan, saya tetap terima dengan hati yang ikhlas.

p/s : Ingatan untuk diri sendiri... Anak itu adalah tanggungjawab dan amanah daripada Allah.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

Monday, June 11, 2012

MR. MAMA...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Semalam dengar cerita bro Ben telah masuk dalam TV. Program Nona. Tahniah kepada Bro Ben sebab mampu menjadi blogger yang ditemu bual oleh pihak media. Bukan senang tau? Biasanya dorang hanya temu bual artis-artis yang ada anak saja suatu ketika dulu.

Menjadi Mr. Mama merupakan cabaran yang sangat besar bagi seorang lelaki. Memang dari luar nampak mudah tapi nak melaksanakannya memang sangat payah. Harus ada kesabaran yang tinggi. Saya pun bakal menjadi seorang Ayah, Insya Allah.

"Ala... Jaga anak kan kerja isteri?"

Salah. Anak itu adalah anugerah dan amanah Allah kepada pasangan tersebut. Bukan kepada isteri saja. Bukan semua pasangan akan dapat anugerah dan amanah ini. Ada pasangan tunggu berpuluh tahun dan mencuba pelbagai cara pun tak dapat. Oleh itu, telah menjadi tanggungjawab ibu DAN bapa untuk menjaga, mendidik dan memberi kasih sayang kepada anak tersebut.

Entry ini adalah luahan dari pemerhatian dan cuma pendapat saya. Kalau korang ada pendapat lain, kongsilah.

p/s : Saya pernah rasa macam mana diabaikan tanggungjawab seorang kepada diri saya. Saya tak mahu anak saya rasa apa yang saya rasa dulu. Tiada kasih sayang seorang bapa.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

Saturday, October 22, 2011

BUDAK-BUDAK...SAMA SAJA.

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Gambar yang korang tu saya tangkap masa kat Kampung Selaor, RPS Banun, Gerik, Perak. Ini adalah dari pemerhatian saya saja. Setiap kanak-kanak yang lahir tak kira la dalam kaum Melayu ke, kaum Cina ke, kaum India ke dan sebagainya, sama je.

Mereka ni adalah anugerah yang tak semua orang dapat. Saya pernah jumpa pasangan yang dah kawin bertahun-tahun tapi tak dikurniakan anak lagi. Semua kanak-kanak yang lahir ni adalah suci daripada dosa.

Apa yang membezakan adalah cara didikan ibu, bapa dan penjaga masing-masing. Tapi bila tengok berita baru-baru ini, kes buang bayi dalam longkang, campak bayi dari tingkat 3, buang bayi dalam tong sampah...mana pergi sifat perikemanusiaan orang yang bergelar manusia ni?

Ada orang berusaha bersungguh-sungguh untuk dapatkan anak. Tapi ada yang sewenang-wenangnya buang anak.

Jom kita sama-sama bermuhasabah.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka

Wednesday, September 14, 2011

TIDUR LEBIH 13 JAM...

Assalamulaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Sehari saya tak update blog. Sebenarnya pagi semalam saya ada presentation untuk bertanding Anugerah Persekitaran Berkualiti tahun ni. Saya kena present depan Pengarah Bahagian Latihan, Pengarah JPN Negeri Perak dan ahli panel yang lain. Nervous tu memang nervous gak. Tapi perjuangan tetap perlu diteruskan.

Malam sebelum kami (saya dan staf saya) busy dengan projek-projek keceriaan pejabat. Saya pun kelam kabut gak siapkan report dengan slide untuk presentation. Alhamdulillah selesai dengan kepujian gak. Dapat satu lagi pengalaman. Hehehe.

Mesti korang fikir, tajuk lain tapi saya tulis lain kan? Sebenarnya apa yang saya tulis kat atas tu sebab yang menyebabkan tajuk kat atas. Hehehe.

Petang lepas balik kerja, saya ingat nak tengok movie kat TV tapi secara tak sedar terus tertido dan pagi tadi baru bangun. Habis semua waktu solat saya langgar. Penat sangat kot? Walaupum bukan fizikal tapi memang saya perah mental saya dengan pelbagai perahan idea. Kadang-kadang sebab pressure gak. Hehehe.

So, jangan marah ek saya tak update blog semalam?

p/s: Hari tu pergi Ipoh Parade hadiah Giveaway Simple...Comel sangat. Tapi ada ke orang nak? Korang nak ke?

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka