Fesyen orang perempuan sekarang memang seperti "Marilah 'kenduri'kan saya" saja. Kalau boleh nampak lurah "aset" semaksimum mungkin, dorang pasti akan buat. Bila ditanya kenapa nak tunjuk sangat "aset" dorang tu, dorang akan cakap:
"Ini ikut trend terkini dan terbaru la"
atau
"Aku punya pasal la"
Kalau nak ikut fesyen terkini dan terbaru sangat pun, rasanya tak perlu nak copy paste sebiji macam artis itu pakai. Dia tak apalah sebab pakaian dia ditaja. Saya rasa sekarang banyak pakaian fesyen terkini yang menutup apa yang patut ditutup.
Pakaian yang menunjukkan sebahagian "aset" di atas dan sebahagian "aset" di bawah rasanya tak sesuai. Nanti bila dah di"kenduri"kan beramai-ramai, tahu pula marah dan mengamuk sakan. Kata orang lelaki ini pantang tengok perempuan.
Tapi, dia ada fikir ke pakaian dia yang nak sangat tunjuk "aset" itu adalah punca dia di"kenduri"kan? Entahlah. Yang sebegitu hendak ditiru tapi yang menutup aurat tak mahu pula ditiru. Alasan paling biasa saya dengar:
"Panas"
Korang yang pakai pakaian bertutup semua "aset" rasa panas ke?
Wassalam.
-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka