Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Monday, January 30, 2012

"BANK PENUH LEPAS CUTI TAHUN BARU CINA"



Assalamualaikum dan dalam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Saya masih kat bank lagi ni. Nak baik in duit tapi kena la queue dulu kan? Nombor giliran saya lebih kurang 30+ orang. Memang banyak kan? Hehehe. Siap saya boeh tidur lagi.

Kesian plak tengok staf kaunter yang kelam kabut melayan pelanggan yang datang. Ada gak pelanggan yang marah-marah sebab kena tunggu lama. Saya cool je tapi perut tengah berkeroncong ni. Pasni settle ni, saya nak makan roti. Hehehe.

Teringat masa dulu-dulu takde Queue Management System a.k.a Mesin yang kuar kertas untuk beratur, masa tu kita kena beratur dalam barisan panjang. Kalau ramai, lama la kita beratur sampai nak kejang kaki beratur. Hehehe. Saya ada pengalaman. Siap bersila atas lantai lagi. Hehehe.

Sekarang ni dah ada alat macam memudahkan pelanggan dan tak payah nak beratur dah. Amb nombor giliran, duduk, tidur-tidur ayam sampai nombor giliran kita dipanggil. Taklah kena berdiri lama-lama macam dulu.

Sekarang ni perbankan internet pun dah semakin berkembang. Mungkin nanti masa depan, pelanggan tak perlu ke kaunter di bank dan boleh buat semu traksaksi dari bilik tidur je. Sekarang tak semua traksaksi boleh buat online. Ada yang boleh buat online, ada yang tak boleh.

Apa-apa pun boleh jadi pada masa depan. Kan?

Wassalam.

-NASZ-

Published with Blogger-droid v2.0.1

Sila Tekan Like Jika Suka

3 comments:

  1. hehe... harap sabar menunggu ek...

    ReplyDelete
  2. dunia semakin maju...tggu la nnt...mesti bank jd lapang lak time tu....

    ReplyDelete
  3. Dah lama remy byr bank guna maybank2u jer.....
    kalau ker pejabat pos atau bank nk Q lama2 cam buang masa jer....

    kekadang nk beli setem pun kena tunggu samapai satu jam.....kalau pi pun atas urusan yg kena berhadapan dgn kaunter.

    ReplyDelete