Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Tuesday, February 26, 2013

DOMINO'S PIZZA - KALI PERTAMA DAN KALI TERAKHIR...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Malam semalam, saya bawalah wife saya dan Mayeesa ke Teluk Intan sebab nak bayar loan bulanan kereta. Kemudian, saya ingat nak bawa wife saya makan pizza. Mula-mulanya memang target nak makan Pizza Hut, tapi hujan turun lebat pula. Takut Mayeesa kena hujan. So, saya pun cadangkan Domino's Pizza di Giant Teluk Intan.

Ini kali pertama kami nak cuba makan di Domino's Pizza. So, wife saya pun kata 'OK'. Sampai je di restoran Domino's Pizza ini, ada sepasang je pelanggan tengah minum Air Revive satu tin. Lengang je ruang makan a.k.a Dine In restoran ini. Saya memang rasa pelik sebab biasanya restoran sebegini ramai orang. Tak pun adalah 5,6 orang tengah makan.

Saya dan wife pun terus masuk dan ke kaunter. Seorang staf lelaki yang tengah bercakap dengan kawan-kawan dia di luar bergegas masuk.

Staf : Ya? (Muka tak senyum)

Saya : (Tengah membelek-belek menu yang ada di kaunter. Ternampak satu menu dan terus bertanya,) Set ini kalau saya nak tukar air Pepsi ini ke air lain boleh ke?

Staf : (Dengan wajah konfius) Tak boleh rasanya. Harga nanti kira lain.

Wife Saya : Minuman panas ada tak?

Staf : Takdelah. Cuma ada yang sejuk je.

Saya : Air Mineral?

Staf : Takde. Kami boleh letakkan air kosong dalam cawan.

Wife Saya : Oklah kalau macam itu.

Saya : (Saya pun belek-belek menu dan ternampak menu seperti gambar di bawah)


Saya : Saya nak yang inilah. Air boleh tukar Ice Lemon Tea kan?

Staf : Errr...(Dia tengok menu tu). Boleh.

Saya : Ada pilihan roti ni. Saya nak Garlic Bread.

Staf : Ok encik. Minta nombor telefon encik?

Saya : Buat apa?

Staf : Untuk rekod kami.

Saya : Owh... 01XXXXXXXX.

Staf : Nama encik?

Saya : Naser.

Staf : Ok. Pizza encik yang nipis, sederhana atau tebal?

Saya : Bukan dalam set ini dah ditetapkan ke? Ini dia tulis regular. (Sambil tunjuk pada menu tadi)

Staf : Encik boleh pilih antara nipis, sederhana atau tebal?

Saya : Bagi saya sederhana la.

Staf : Ok. Semuanya RM36.30.

Saya pun keluarkan duit dan bayar.

Staf : Dalam 15 minit akan siap.

Saya : Ok. Terima kasih.

Saya pun berlalu pergi duduk di meja dengan wife saya dan Mayeesa.

Seperti di Pizza Hut, saya fikir pihak Domino's Pizza akan hantar ke meja kami tapi nama saya dipanggil untuk ke kaunter ambil makanan dan minuman kami. Saya dengan muka kebingungan ke kaunter untuk ambil makanan dan minuman kami.

Wife Saya : La... Bukan dorang hantar ke meja ke?

Saya : Entah. Kita makan je la. Memang sah takkan datang lagi makan kat sini la.

Wife Saya : Betul tu.

Kami pun makan cepat-cepat sebab Mayeesa dah mula meragam. Kalau beginilah cara mereka, baik saya minta bungkus dan makan di rumah je. Takpelah, lain kali memang saya takkan makan di Domino's Pizza dah.

Yang paling teruk, saya minta Garlic Bread, dorang bagi Cinnamon Bread. Nasib baik Cinnamon Bread ini sedap juga. Saya layan je la. Lepas itu, masa saya ambil makanan dan minuman Ice Lemon Tea yang masih di dalam tin, saya tanya staf itu mana air mineral yang tadi kata boleh letak dalam cawan. Dia cakap memang dorang tak sediakan air dalam cawan sebegitu. Tadi staf yang lagi satu cakap boleh bagi, sekarang staf ini kata tak boleh bagi.

Dalam hati rasa kecewa sangat sebab service tak memuaskan, makanan tersilap bagi, informasi tentang menu jualan pun lemah, senyuman memang tak ada dan layanan memang hancur.

Lagi satu, dalam resit saya, langsung tak ada Set yang saya pesan di atas tapi dalam resit itu saya semacam order secara berasingan saja. Memanglah mahal dari harga set tersebut. Kecewa sangat saya dengan Domino's Pizza. Memang saya dan wife saya takkan makan di Domino's Pizza lepas ini.

Mungkin pihak pengurusan dorang kena buat latihan tentang bagaimana teknik melayan pelanggan dan mungkin kena ajar dorang untuk 'senyum'.

Korang pernah kena macam saya ini di mana-mana restoran?

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

12 comments:

  1. dominos lebih prefer delivery..sbb tu moto diorang..

    ReplyDelete
  2. Bagus entry ni.saya x pernh lg makan dominos pizzani.lepas baca entry ni terus btl niat nk pi.bai2 dominos :)

    ReplyDelete
  3. dominos mmg cmni..diorg ni prefer utk wat penghantaran kerumah je sbnrnya...

    ReplyDelete
  4. setakat ni belum pernah ada masalah mengecewakan lagi la dengan domino's ni..dari segi khidmat pelanggan, ok la jugak..walaupun ada sekali dua kesilapan yg berlaku tapi kecekapan pihak pengurusan menangani masalah memang dipuji jugak la..

    teringin pulak nak ngetest domino's teluk intan tu nanti..hehehe

    ReplyDelete
  5. domino lebih berkonsep hantar rumah...xpernah tgk orang makan kat dalam tu...jangan terkejut kalau first time...hehe...agak pelik kalau makan dlm domino...lebih baik bungkus...

    ReplyDelete
  6. sy lebih suka dominos bbnding pizza hut. kalau dine-in mmg camtu layanan dominos sbb diorg lebih prefer delivery..

    ReplyDelete
  7. first time msk domino's ok je mkn dlm kotak hihihi! cuma ada rasa pelik sikit sbb sangkakan sama macam pizza hut jugak.. tapi, kami org ok je.. oh! dessert dia sedap la... cuba tak hrtu?

    ReplyDelete
  8. rasanya dari segi layanan yang mesra pelanggan,segamat jauh lagi baik.puas hati.

    ReplyDelete
  9. betul nasz... kat sini pun kalau order..... kena ambil sendiri kat kaunter.......sebab concept dieorg delivery......

    ReplyDelete
  10. dominos mmg cmtu konsep dorg... ak penah mkn dkt gopeng...smpai skg xmkn2 lg bukn xpueh hati tp xde mase... service ok, cpat..lg sedap dri pizza hut kot... pizza jgn la ko n yam mkn dkt pizza kuale..ak mmg x suggest kn..sakit hati je... service lembab tang bhgn kitchen, mknan smpai sejuk dh... ak ngan caoi 2 org je dlm tu, mknan sejam bru smpai...haiyaaaa....

    ReplyDelete
  11. sy pernah jadi xashier di domino..bg pendapat sy, ke"kerek"kan terpulang pd individu..syakn layan cust sebaik mungkin. cz cust always right even kadang2 bkn slh sy.sy senyum je..mungkin branch yg awk p tu branch yg baru nk up.branch sy di usj . mmg terbaik.sy suka domino dr pizza hut cz boleh buat mcm2 dlm pizza tu contoh u xnk onion tukar dgn chicken without chrge.tp semua depends pd cashier.sy mmg xkedekut.lg nk tlg ada la sbb nk puaskn hati cust.

    ReplyDelete
  12. bg sy itu terpulang pd individu.says pernah jadi cashier di domino dan sentiasa memuaskan hati pelanggan cz bg sy cust always right even kdg2 depa salah... sy sebagai cashier sentiasa nak bg layanan yg bagus kpd cust. mb itu adalah domino pye branch yg br nk up. dulu branch sy di usj. sy mmg xkedekut dgn cust n nk mudah kan mereka. contoh onion bole tukar dgn chicken

    ReplyDelete