Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Showing posts with label excited. Show all posts
Showing posts with label excited. Show all posts

Tuesday, December 18, 2012

TERSENYUM SENDIRI...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Tak sampai sebulan lagi status saya ke Daddy-To-Be. Nervous + Excited + Scared. Nervous sebab ini anak pertama saya dan isteri saya. Excited sebab tak sabar nak tengok dan dukung anak saya. Takut saya tak mampu untuk jadi ayah yang baik tapi saya berazam untuk jadi yang terbaik untuk anak saya.

Kadang-kadang tu, saya mengelamun tengah dukung anak saya dan anak saya senyum pada saya, tanpa saya sedari, saya tersenyum sorang-sorang. Nasib baik tak ada orang, kalau tidak, malu je saya. Hehehe.

Entah kenapa jadi macam itu pula saya sekarang ini. Isk... Isk...

Wassalam.

-NASZ-

Published with Blogger-droid v2.0.9

Sila Tekan Like Jika Suka

Monday, December 17, 2012

SCAN SEKALI LAGI...


Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Tadi petang, isteri saya ada temujanji dengan doktor untuk sesi Scan Kandungan. Kira hari ini, pagi dan petang lah saya ke Klinik Kesihatan. Sebenarnya, saya terlupa. Saya balik sekejap ke rumah untuk Solat Zohor, isteri saya beritahu saya, baru saya ingat. Saya solat dulu dan kemudian saya bawalah isteri saya ke Klinik Kesihatan.

Sebelah petang ini, saya tunggu sebab saya rasa sekejap je kalau doktor nak scan. Tapi, saya cuma duduk di ruang menunggu saja. Doktor nak check kedudukan bayi dan keadaan fizikal dia saja. Kalau di klinik swasta saya boleh masuk tapi klinik kerajaan ini rasa susah sikit nak masuk.

Anyway, saya pun tunggu di ruang menunggu saja la. Tak lama kemudian, isteri saya pun keluar, Muka dia nampak berseri-seri jugalah. Mungkin sebab doktor ini dah boleh buat scan. Sebelum ini, isteri saya minta tolong scan tapi dia tanpa segan silunya mengaku dia memang tak reti nak guna mesin scan tersebut. Rasa nak tergelak juga masa tu sebab kelulusan dia memang tinggi. Mungkin dia dah ambil kursus khas untuk belajar gunakan mesin scan ini. Baguslah sebab telah ambil inisiatif untuk belajar.

Dalam kereta, isteri saya cerita yang doktor tunjukkan kaki dan tangan bayi kami. Kepala dia dan semualah. Doktor tu usaha untuk tengok jantina bayi kami tapi tak berjaya. Baby malu kot sebab asyik kepit je kakinya. Lagipun, baby tak gerak pun sebab tidur. Tapi, doktor cakap berkemungkinan lelaki tapi tak pasti. Jantina tak dapat disahkan sebetul-betulnya. So, untuk tahu jantina bayi, kenalah tunggu sampai bayi keluar. Hehehe.

Doktor tak dapat cetak keluar apa yang discan tadi. Mungkin sebab bayi dah besar dan mampat. Kalau cetak keluar pun, tak nampak sangat.|So, takpelah, tunggu tak sampai sebulan lagi pun, In Shaa Allah, selamat lahir bayi kami.

Korang doakan ye?

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

Monday, July 2, 2012

LATIHAN MENUKAR PAMPERS...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Hujung minggu lepas, saya buat latihan menukar Pampers anak saudara sebelah isteri saya. Mula-mula memang terkial-kial. Biasalah. Tak pernah buat. Bila dah dua tiga kali buat, baru lancar sikit. Tapi ada juga tersilapnya. Hehehe. Takpelah, belajar dari kesilapan.

Itu baru Pampers. Dulu masa saya kecil dulu, selalu saya tengok emak saya tukar lampin yang jenis kain berbentuk segi empat tepat adik saya. Kena lipat bentuk segi tiga, pastu nak ikat kat adik saya yang kecil. Masa itu, saya selalu menyibuk nak tolong. Hehehe.

Tapi, sekarang dah makin senang, beli je Pampers kat kedai, pastu, buka, letak baby dan lekatkan ke tempat yang sesuai mengikut ke'ketat'an. Jangan terlalu ketat sebab nanti baby tak boleh bernafas. Biasalah. Baby kan? Badan masih lembut lagi.

Saya berlatih dari sekarang, nanti baby dah ada depan, terus terkaku tak tergerak sebab tak tahu nak buat macam mana kan? Hehehe.

p/s : Excited nak dapat baby. Hehehe.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

Saturday, June 16, 2012

REZEKI AWAL...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.


Di Facebook, ada orang pertikaikan kandungan isteri saya yang dah mencapai 9 minggu 6 hari. Dia bandingkan dengan kandungan dia yang baru 8 minggu. Katanya kandungannya baru 8 minggu dan cuma nampak jantung tapi kandungan isteri saya dah 9 minggu 6 hari tapi dah nampak kaki dan tangan.


Doktor yang isteri saya memaklumkan kepada isteri yang tangan dan kaki bayi dalam kandungan isteri saya itu seperti sedang menari-nari.


Saya bersyukur sebab dapat rezeki awal daripada Allah. Tak semua orang dapat dan ada orang tak puas hati. Mungkin sebab dia dah kahwin awal dari saya tapi baru dapat bayi.


Bagi saya, bersyukurlah sebab dapat juga bayi kalau dibandingkan dengan pasangan menanti berpuluh-puluh tahun tapi tak ada rezeki.


Wassalam.


-NASZ-


Published with Blogger-droid v2.0.4

Sila Tekan Like Jika Suka

Friday, June 15, 2012

AWAL LAGI NAK BELI...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Di Giant,

Isteri saya : B tengok apa tu?

Saya : Pampers sayang.

Isteri saya : La... Nak buat apa?

Saya : Untuk baby kita nanti la sayang.

Isteri saya : Isk... Awal sangat la B.

Saya : Ye ke? Owh... (Blurrr....)

Saya punyalah excited sampai bila pergi mana-mana supermarket tak kiralah AEON, Giant, Tesco dan lain-lain, ternampak saja barang baby, terasa macam kena beli pula. Macam terlebih excited pula kan? Hehehe.

Saya kena plan dan bajet apa yang perlu beli. Barang baby kena cukup. Tak dilupakan juga barang untuk isteri. Takkan dapat baby, isteri diabaikan. No, no, no way. Isteri kena jaga elok-elok.

Nanti tak pasal-pasal isteri saya jeles dengan baby saya sebab saya lebihkan baby. Hehehe.

Anyway, tolong doakan isteri saya sentiasa sihat dan kandungan pun sihat ye? Terima kasih.

p/s : Masih tersenyum sorang-sorang lagi ni. Hehehe.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

Thursday, June 14, 2012

GAMBAR SCAN BABY...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Dalam entry INI, saya beritahu mengenai wife saya dengan emak mertua saya ke Klinik Pakar Wanita di kawasan Klang Selangor. Masa scan perut wife saya untuk check keadaan baby tersebut, wife saya beritahu saya yang doktor yang bekerja di Klinik Pakar Wanita tersebut beritahu due date kelahiran baby sulung saya ini adalah pada 11hb Januari 2013. Tapi, tarikh tu saya rasa cuma jangkaan dan mungkin awal atau lewat sikit.

Saya minta wife saya supaya suruh doktor tu printkan scan kandungan yang baru dia buat. Saya cilok dari wall facebook wife saya. Hehehe.


Mula-mula tercari-cari juga mana dia baby yang wife saya cakap ber'dancing' tu. Bila diteliti dengan setelitinya, baru saya perasan yang objek di tengah-tengah itulah baby kami. Hehehe.

Come to daddy.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

Saturday, July 30, 2011

"EXCITED"

MENARIK:



Salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Sekarang saya ada di Kem PLKN Syruz. Hari ini hari last pelatih PLKN dan dorang dah boleh balik ke rumah masing-masing. Ada yang nampak excited nak balik. Ada yang sedih. Tapi kebanyakkannya excited la.

Saya datang ambil adik lelaki saya. Pasni, zaman sambung belajar plak bagi dia. Hahaha... Saya pernah masuk Kem Tentera dan baru-baru ni kena Program BTN. Berakit di Sungai Perak. Kat kem tentera, saya dah rasa macam-macam. Nanti la saya cerita.

Nak balik dah ni. Korang mesti tak bangun tidur lagi ni. Isk... Isk...

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka