Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Showing posts with label anak sulung. Show all posts
Showing posts with label anak sulung. Show all posts

Thursday, June 14, 2012

"BABY KITA TENGAH BER'DANCING'"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Tadi wife saya sms kata dia dan emak mertua berada di Klinik Pakar Wanita area Klang Selangor. Memang saya ada suruh wife saya pergi check kandungan baby semalam (Baca di SINI). Tapi, semalam dia busy melawat rakan sekerja yang baru lepas bersalin. So, dia janji nak pergi hari ini.

Kali pertama pergi check adalah pada 12hb Mei 2012 (Baca di SINI dan SINI). Hari ini sudah 14hb Jun 2012. Memang doktor ada beri appointment dalam masa dua minggu dari tarikh kali pertama check kandungan tapi disebabkan banyak hal yang tak dapat dielakkan. Tak dapatlah pergi pada masa itu.

Terasa rugi tak dapat pergi sebab doktor scan perut wife saya untuk tengok keadaan baby kami. Wife saya cakap, baby kami memang nampak seperti ber'dancing' sebab nampak seluruh badannya termasuk kaki dan tangannya bergoyang-goyang. Doktor yang scan dia pun cakap perkara yang sama.

Teringin nak tengok tapi tak boleh sebab saya sekarang sedang kerja kat Perak dan wife saya duduk dengan emak mertua di Selangor. Sementara saya settlekan hal kuarters di sini, saya biarkan dia duduk di sana. Kuarters dah boleh masuk, dia akan datang tinggal dengan saya.

Wife saya beritahu yang doktor maklumkan kandungan wife saya dah mencecah 9 minggu 6 hari. Jantina baby kami belum dapat dipastikan lagi. Excited? Mestilah. Nervous? Mestilah. Hehehe.

p/s : Saya minta wife saya printkan scan baby kami. Nak tengok juga. Hehehe.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

Tuesday, May 15, 2012

DEBARAN PENANTIAN ANAK SULUNG...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Berdebar rasanya hati ini menanti anak sulung yang bakal tiba. Lambat lagi tapi berdebar gak. Macam-macam muncul di fikiran saya. Mampu ke saya jadi seorang bapa? Mampu ke saya didik anak saya?

Tapi, saya bersyukur sebab Allah kurniakan rezeki awal kepada saya dan isteri saya. Isteri saya dah sibuk baca buku nama-nama yang baik dan dah listkan nama untuk anak kami yang bakal lahir nanti. Begitu terujanya dia. Hehehe.

Saya pula tengah budget untuk beli barang-barang keperluan bayi nanti. Tak lupa juga keperluan isteri saya nanti. Kena juga beli baju yang sesuai untuk dia pakai bila kandungan dia makin membesar. Itu saya tak tahu, kena tanya orang yang lebih berpengalaman nampaknya.

Takpe-takpe. Kurangkan sikit debaran dan teruja ni. Fokus pada yang penting dulu, iaitu isteri saya. Hehehe.

p/s : Masih Teruja lagi ni. Huhuhu.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka