Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Showing posts with label trafik. Show all posts
Showing posts with label trafik. Show all posts

Monday, May 6, 2013

SEGMEN REVIEW PERCUMA

Nak Join? Klik SINI

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Saya pun tengah bosan dan tak tahu nak update apa, saya terperasan ramai rakan blogger di bloglist saya join segmen review percuma ini. Macam menarik. Lagipun, dah lama tak ada oran gnak review blog saya. Hehehe.

Bagus juga kalau ada orang review blog kita. Sebab kita bukan perasan kelemahan blog kita. Pembaca blog kita saja yang tahu bagaimana prestasi blog kita. Mungkin cantik dan bagus di mata kita tapi di mata pembaca kita tidak.

Jangan fikir,

"Ini blog aku, aku punya pasallah nak buat macam mana pun"

Kalau korang nak buat blog yang korang tak nak orang lain baca, saya pun tak kisah. Tapi, kalau korang buat blog nak orang lain baca, jangan sombong. Terima kritikan dan perbaiki blog korang. Blog saya pun bukan bagus dan masih banyak kena diperbaiki lagi.

Tarikh tutup untuk segmen ini belum lagi dikenalpasti oleh penganjur. So, jemput join segmen ini ramai-ramai.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

Friday, March 15, 2013

SERABUT BILA MEMANDU DI KUALA LUMPUR...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Minggu lepas, saya attend kenduri kahwin sepupu isteri saya. Asyik-asyik pergi kenduri kahwin sebelah saya, tak salah saya bawa isteri saya pergi kenduri kahwin sebelah dia pula. Lagipun, dia dah lama bagitau nak pergi. Saya tak berani janji sebab takut ada last minute commitment.

Saya ini memang sangat tak suka memandu di Kuala Lumpur. Nasib baiklah hari kenduri itu abang ipar dan kakak ipar saya ada. Saya cuma perlu ikut dorang belakang. Cuma masa balik, saya tersesat di kawasan perindustrian mana entah. Nasib baik saya cepat-cepat buat U-Turn. Hehehe.

Saya ini agak bermasalah sikit kalau kena memandu di Kuala Lumpur. Jalan dah berselirat banyaknya, signboard kadang-kadang saya tak faham dan kadang-kadang tak betul dan yang paling best, terlindung dengan rimbunan daun pokok di tepi jalan. Kadang-kadang itu saya terlajak dari simpang saya nak masuk. Di Kuala Lumpur ini, kalau dah terlajak, memang susah nak U-Turn. Saya pernah terlepas susur keluar ke KLIA dan terlajak sampai ke Seremban. Bengang saya dengan diri saya masa itu.

Mungkin disebabkan tempat duduk saya sekarang ini trafik taklah busy dan tak banyak kereta. Saya dah terbiasa dengan trafik yang lengang di sini dan tak dapat nak sesuaikan diri dengan trafik di Kuala Lumpur. Mungkin kalau saya tinggal dan bekerja di Kuala Lumpur, saya akan terbiasa. Mungkin saya lebih terbiasa dengan "Pergi straight ke tempat kerja, Balik straight ke rumah lepas habis kerja". Mungkin jalan tu je saya tahu nanti. Hehehe.

Anyway, Kuala Lumpur memang tempat yang sentiasa busy. Tak kira siang ataupun malam. Tapi yang pasti, saya memang serabut memandu di Kuala Lumpur.

Korang pun serabut macam saya ke?

Wassalam.

-NASZ-

Published with Blogger-droid v2.0.10

Sila Tekan Like Jika Suka

Sunday, February 3, 2013

"KENAPA AKAUN NUFFNANG SAYA STILL RM0.00"


Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Saya dapat soalan dari blogger baru ini iaitu Atiqah Ivy berkenaan dia dan join Nuffnang dalam bulan lepas tapi akaun dia masih RM0.00 lagi sampai sekarang. Untuk makluman Atiqah, saya dapat Cash Out @ Payment saya pun selepas hampir 8 bulan join Nuffnang. Bukan senang bagi saya yang orang biasa-biasa je ni nak tingkatkan trafik ke blog saya. Kalau artis, memang meleTop je blog dorang sebab dorang ada banyak platform untuk promote.

Tapi, perlu diingatkan, ada juga orang biasa seperti saya yang mampu menjana pendapatan lumayan daripada blog. Korang pun tahu siapa dorang kan? Dorang sudah semestinya bermula dari bawah juga. Setiap perkara yang kita buat, kita kena ada sabar dan tak putus asa. Nampak senang kan tapi sebenarnya susah nak buat.

Ok, mengenai persoalan Atiqah, antara sebab Atiqah tak dapat sebarang Earning lagi adalah kerana :

1. Kedudukan Iklan Atiqah perlu diletakkan seperti kehendak pihak Nuffnang. Cara nak letakkan iklan tersebut, Atiqah cuba google. Banyak blog tutorial yang akan ajar di luar sana.

2. Atiqah dah jawab survey yang diberikan oleh Nuffnang? Kalau belum, jawab dulu survey tu sebab Nuffnang nak bagi iklan, dia kena tengok apa jawapan survey kita. Kalau kita tak nak iklan mengenai rokok @ tobacco ataupun arak @ alcohol diletakkan di blog kita, kita kena pilih 'Tidak' di kotak yang disediakan.

3. Cuba Atiqah hantar ticket pertanyaan kepada pihak Nuffnang bila Atiqah akan dapat iklan untuk blog Atiqah? Atiqah perlu tahu yang pengiklan yang akan memilih blog-blog yang dorang nak paparkan iklan dorang. So, Atiqah kena jadi blog Atiqah menarik dan tak berat. Jangan terlalu kejar iklan sangat tapi jadikan blog kita menarik di mata pengiklan.

4. Atiqah kena cuba naikkan trafik ke blog Atiqah. Atiqah kenalah promote blog Atiqah dan join segmen yang boleh naikkan trafik ke blog Atiqah.

Ini adalah antara pendapat saya tentang kenapa blog Atiqah tak dapat apa-apa earning daripada Nuffnang lagi. Saya harap pendapat saya ini dapat membantu Atiqah dan blogger-blogger di luar sana yang masih belum menjana apa-apa earning daripada Nuffnang.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

Wednesday, May 23, 2012

CURI TRAFIK BLOG SAYA?

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Baru-baru ini saya ada blogwalking ke blog Encik Hasrul Hassan. Terbaca satu entry berkenaan widget Link Within yang terletak di bawah setiap post mencuri trafik dan meningkatkan bounce rate. Korang nak tahu lebih lanjut, korang boleh baca kat blog HH sendiri.(SINI).

Saya pun tengok balik widget Link Within yang saya letak di blog saya. Selain widget berat dan menambah masa loading untuk blog saya, widget ini nampaknya penyebab bounce rate blog saya tinggi. Oleh itu, saya ambil keputusan untuk remove widget Link Within ini.

Sekarang saya bertukar kepada nrelate. widget nrelate ini nampak sama seperti Link Within tapi rasanya taklah mencuri trafik blog saya dan meningkatkan bounce rate blog saya. Tak apa, kita cuba dulu. Tak rugi pun. Kan?

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

Sunday, October 2, 2011

SEGMEN : TAMBAH TRAFIK BLOG !

Nak Join? Klik SINI

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Saya nak join segmen tambah trafik blog yang dianjurkan oleh Salwa plak. Hehehe. Rajin saya join segmen hari ni kan? Takpe, bukan hari-hari saya rajin. Ada gak hari yang saya malas. So, alang-alang dah rajin hari ni, saya join segmen yang menarik perhatian saya.

Segmen ni memang betul-betul menarik perhatian saya. Terus saya nak join. Sebenarnya memang simple giler segmen ni. Tarikh tutup segmen ni adalah 5hb Oktober 2011 (pukul 2.30 petang).

So, korang nak tingkatkan trafik blog korang tak? Kalau nak, jom join segmen ni. Hehehe.

p/s : Esok pagi ada meeting dengan ketua-ketua kampung plak. Saya yang paling muda la nampak. Layan je la.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

Saturday, May 14, 2011

Blogwalking lebih mudah dengan ...


Salam sejahtera semua rakan-rakan blogger.

Kali ni nak kongsi Blogwalking Widget yang dicipta oleh Dauspozi.  Widget ini memudahkan kita untuk blogwalking ke blog rakan-rakan blogger yang lain.

Kalau korang berminat dan nak disenaraikan dalam bloglist Blogwalking Widget ini, sila klik SINI.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

Tuesday, March 1, 2011

Apesal.com - SALAH SATU PLATFORM UNTUK TINGKATKAN TRAFIK!!!

Salam sejahtera semua.

Seperti kita tahu banyak tempat kita boleh promosi blog kita untuk tingkatkan trafik ke blog kita.  Tapi, di sini saya nak ceritakan 1 Platform yang menarik dan berbaloi untuk dicuba dalam mencapai trafik yang tinggi.
Platform yang saya maksudkan adalah Apesal.com


Yang menarik, mereka ada sistem exchange ratio sebanyak 300%.  Ini bermakna, kalau kita mampu menarik sebanyak 100 klik ke apesal.com, pihak apesal.com akan menghantar 300 klik ke blog kita.  Menarik tak?

Nak daftar bukan mudah sebab pihak apesal.com akan review blog kita sebelum tentukan sama ada layak atau tidak.  Tapi apa salahnya kalau kita mencuba kan?

Saya akan terangkan cara nak daftar:

Mula-mula kita pergi ke website http://www.apesal.com


 Dah masuk je ke website tu, klik pada tab Daftar di atas.



Akan keluar page macam kat atas untuk terangkan macam mana apesal.com berfungsi.  Dicadangkan supaya baca baru faham macam fungsi apesal.com.  Pastu, scroll sampai bawah dan jumpa tempat untuk Daftar.



Nampak tak kotak kat bawah tu? Kat situ la tempat untuk daftar.  Simple je. Masukkan website dengan http://, nama, email dan anggaran trafik harian.  Lepas itu klik Add Site.  Selepas dah klik Add Site, akan kuar satu nota macam kat bawah screen shot bawah ini:

Pihak apesal.com akan review pendaftaran kita dalam masa 24 jam.  Mereka juga telah hantar 1 email ke mail box kita untuk memaklumkan pada kita.


Kalau pendaftaran kita telah diterima, pihak apesal.com akan hantar 1 email untuk maklumkan password. Macam screen shot kat bawah ni:

Kalau pendaftaran kita telah ditolak dengan sebab penolakannya, pihak apesal.com pun akan hantar 1 email macam screen shot bawah ni:
Oleh itu, saya sarankan apa saja keputusannya, kita cuba Daftar dulu dan lihat apa keputusannya.  Apesal.com ni dapat bantu kita untuk tingkatkan trafik, membina backlink dan menghubungkan blog kita dengan blog-blog yang lain.

Jumpa lagi lain kali.

Adios.

-nasz-

Sila Tekan Like Jika Suka