Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Monday, May 20, 2013

BANDAR HO CHO MINH : HARI PERTAMA

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Bertolak dari LCCT jam 2.55 petang (19 Mei 2013) dengan menaiki Air Asia dan tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Tan Son Nhat jam 3.45 petang membuat hati saya gembira dan gementar. Gembira sebab saya berjaya membawa isteri, Mayeesa, adik lelaki saya dan terutamanya ibu saya melancong ke Ho Chi Minh walaupun dengan bajet yang agak terhad.

Terutama ibu saya yang tak pernah berjalan dan menaiki kapal terbang ke dalam negara mahupun luar negara. Alhamdulillah. Tertunai juga hasrat saya.

Hari pertama kami di Bandar Ho Chi Minh dimulakan dengan mengunjungi Night Market berdekatan dengan Ben tahn Market. Jauh juga kami berjalan sebab saya booking secara online. Biasalah, pertama kali. Kalau ada rezeki lagi, bolehlah datang lagi.

Di Night Market memang buatkan kami rambang mata. Kami pergi pun agak lambat tapi masih lagi meriah. Ramai juga orang Malaysia. Isteri saya cakap dah macam pasar di Jalan Masjid India je.

Akhirnya, dalam rambang mata pun, kami shopping keychain dan fridge magnet. Isteri dan emak saya borong kain telekung. Lagipun isteri tengah survey harga dapat baju cotton untuk berniaga. Kalau korang berminat, nanti saya bagi link ke kedai online Facebook isteri saya. Mungkin korang nak cari baju raya kan? Hehehe. Kasi Promosi sikit.

Habis shopping, berjalan balik ke hotel dengan penatnya. Memang letih sebab hotel agak jauh dan penat naik kapal terbang siang tadi.

Sekarang kami tidur dan esoknya insya Allah kami akan sambung esok pula. Esok pagi kami plan nak ronda Ben Than Market pula. Hehehe.

Wassalam.

-NASZ-

Published with Blogger-droid v2.0.10

Sila Tekan Like Jika Suka

No comments:

Post a Comment