Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Thursday, June 14, 2012

100 UNIQUE VISITS PER DAY...


Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Sewaktu dulu saya mula-mula berblogging, nak capai 10 unique visits per day pun susah. Memang masa itu saya betul-betul dah give up dan terus tinggalkan blog ini bersawang-sawang. Selepas beberapa lama, saya teringat kat blog saya ini dan cuba buka balik. Masih ada tapi trafik sehari kadang-kadang zero dan satu saja.

Kemudian, saya mula aktif blogging balik. Update blog saya ini selalu. Join segmen daripada blogger lain antaranya Bro Ben. Promosi blog saya kepada blogger lain. Terjah blog lain dan tinggalkan komen.  Buat segmen dan giveaway yang simple. Dan macam-macam lagi.

Dah sekarang Alhamdulillah, blog saya ini mampu menerima kunjungan unik sehari lebih kurang 100 unique visits. Saya tahu angka ini cuma sekecil kuman bagi sesetengah blogger yang dah feymes tapi saya tetap berbangga dengan pencapaian ini.  Memang matlamat saya yang pertama untuk cecah 100 unique visits per day. Matlamat kedua saya adalah untuk kekalkan 100 unique visits per days. Kemudian, matlamat saya ketiga untuk naikkan unique visits per day saya ke 200. Kemudian, kekalkan.

Mungkin nampak cara begini agak susah dan merimaskan tapi bila dah tercapai, memang saya rasa berbaloi.

Saya nak ucapkan terima kasih kepada korang yang sudi terjah blog saya yang cikai-cikai je ni. Terima kasih kawan-kawan blogger semua.

p/s : Sesuatu pencapaian melalui usaha keras, memang manis rasanya bila membuahkan hasil.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

12 comments:

  1. mesti berusaha kalau nak mencapai uni uv yg tggi :)

    ReplyDelete
  2. nak mencapai mungkin tak berapa nak susah..tapi nak maintain tu parahhh..effort kena tinggi kan kan..

    ReplyDelete
  3. wahhh tahniah yer...teruskan berusaha...

    ReplyDelete
  4. uv saya masih tak tercapai mcm tu...kena usaha lg nie

    ReplyDelete
  5. tahniah.....sy pn blom capai tahap tu...huhuhuhu....

    ReplyDelete
  6. Tahniah...
    Ok la tu..
    Sy paling tinggi pn belas2 je....
    Hehhehheh...
    Tp sy x kisah sgt.. SY truskn bblogging ni......
    Mcm ms follower gak la..
    Dlu lebih setgh thn stuck kt 6org je...
    Hehehhheheh...

    ReplyDelete
  7. Tahniah!

    Sama macam akak dulu 2 kali berbulan2 tinggal kerja (tapi memang tengah bz ngan projek pun). Nak dapatkan unik tu 10 pun susah.

    Akhir2 ni sejak rajin bw dapat le 50...nak up date blog pun sehari sekali je. Tak sempat.

    Nice blog bro...salam kenal...

    ReplyDelete
  8. saya singgah sini selalu
    hehehe

    ReplyDelete
  9. kalau sekadar tengok je tak ke mana pun blog tu kan.. bila kita dah usaha tengok hasilnya.. rasa puas hati.. ;)

    ReplyDelete
  10. salam bro nasir, nak ajak naser join segmen saya ni :) yang lain pun jemput join ya!

    http://ajamoppical.blogspot.com/2012/06/segmen-follow-weekend-bersama.html

    ReplyDelete