Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Friday, October 15, 2010

RAGAM MANUSIA...

Salam 1 Malaysia semua.

Aku penah keje kat contact centre sebagai customer service executive ... nama je gempak tapi jawab call je. Penah keje sebagai staf kat cinema di kaunter tiket...Penah keje sebagai asst manager kat cinema yang sama gak... naik pangkat la dari part time ke full time lebih kurang... Pastu, dapat keje JPN nie...

Aku dah tengok macam-macam ragam manusia nie... Ada yang jenis berlagak macam ntah apa2.. Ada yang jenis asyik dia je yang betul, orang lain semua salah... Ada yang asyik nampak salah orang lain je, diri sendiri sentiasa tak pernah buat salah, tapi bila buat salah, diamkan je... Ada yang nak control semua benda, dia sorang je nak buat... Ada yang asyik bodek bos je... Kalau nak dikira memang banyak la...itu yang negatif..

Yang positif pun ada... Ada juga yang memahami... Ada juga yang menghargai keje aku... Ada juga yang faham dan bertolak ansur dengan aku... Ada yang beri pujian pada aku.. hehe... baru-baru nie dapat pujian dan orang tue pegi mana-mana pun asyik puji service aku masa aku serve dia kat kaunter JPN beberapa hari lepas.. rasa bangga gak.. haha.. tapi aku harap nie dapat memberi dorongan utk staf-staf aku yang lain utk memberikan service yang terbaik.

Kesimpulanya, dalam dunia nie ada macam-macam ragam manusia... Cuma kita perlu perhati dan cari cara utk sesuaikan diri dgn ragam mereka.  Itu saja utk kali nie.

Wassalam.
Sila Tekan Like Jika Suka

No comments:

Post a Comment