Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Showing posts with label ego. Show all posts
Showing posts with label ego. Show all posts

Saturday, September 3, 2011

"SAYA ORANG BAIK"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Pernah tak kita fikir diri kita bagus? Pernah tak kita fikir diri kita baik? Pernah tak kita fikir diri kita jahat? Saya yakin hampir semua orang pernah. Yang tak pernah tu sama ada ego diri tutup mata dia atau imannya memang teguh sangat-sangat.

Saya mengaku pernah fikir. Sebab iman saya pun tak seteguh manapun. Kejap naik dan kejap turun. Saya ada ego gak. Pandai-pandailah control. Tapi kadang-kadang saya terfikir, betul ke saya ni seperti yang saya fikir?

Saya rasa, untuk nilai diri kita ni baik ke jahat, bukan diri kita. Tapi orang di sekeliling kita. Kalau dalam 10 orang, ada 9 orang kata kita jahat, maknanya ada something yang buat kita jahat. Kadang-kadang bila kita ditegur, kita melenting. Lepas tu, orang lain dah malas nak menegur la. Nanti ke sound. Betul tak?

Bagi saya, kalau nak tahu kita ni macam mana, tengok cara orang berinteraksi dengan kita. Kalau orang tak suka kita, cara dorang layan berbeza dengan orang yqng ikhlas nak kawan dengan kita. Saya tahu ada gak yang "depan manis macam gula tapi tikam belakang". Memang ada sebab manusia macam-macam perangai.

Tapi, saya nak tanya 1 soalan kat korang. Kalau korang tak suka seseorang tu, korang akan cuba elakkan dia atau beria-ia nak jumpa dia?

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka

Tuesday, August 16, 2011

"SALAH ORANG, ORANG SALAH. SALAH DIRI SENDIRI, ORANG SALAH GAK"


Get addicted gaming to win your share of RM25,000!
What is Limhamn, Factum or Bekväm?

Ever feel like you need a genie to make your wishes come true?


Assalamulaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Macam biasa, internet ofis lembab sampai tak boleh nak post entry baru. Yang boleh buat pun cuma baca, komen dan approve komen je. Nasib baik itu masih boleh buat. Tak tau la esok-esok camne plak.

Hari ni pagi-pagi dah buat saya bengang. Inilah manusia yang tak nak mengaku salah sendiri. Walaupun salah sendiri still kata saya orang lain. Tapi bila salah orang lain, pandai plak marah orang tu.

Kalau salah saya, nak marah or tegur, saya tak kisah sangat. Saya boleh terima sebab itu memang salah saya. Tapi, kalau itu bukan salah saya dan saya dah buat perkara yang betul tapi dia masih cakap salah saya, memang saya panas. Lagi satu bila cakap macam saya tak buat kerja, lagi panas saya. Saya dah buat kerja saya dan pos pada dia tapi pihal dia hilangkan, dia kata saya tak hantar. Saya ada bukti penerimaan pihak dia lagi.

Kalau dia admit kesalahan dia, saya boleh terima lagi. Kalau keluar ayat macam ni saya masih boleh terima lagi:

"Tak tahu mana staf kak letak. Minta tolong hantarkan semula salinan yang awak ada ye?"

Sekurang-kurangnya mengaku salah diri sendiri. Jangan nak selamat diri sendiri, letakkan salah diri sendiri pada orang lain. Orang lain pun ada perasaan gak. Jangan asyik seniority je. Memalukan betul.

Cuma luahan rasa hati saya. Cuma sekarang rasa OK sikit dengar lagu raya. Hehehe. Rindu kat Heliza Helmi.
Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka