Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, March 28, 2012

SALAH SATU BENDA YANG MEMBAHAGIAKAN MANUSIA...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Ada banyak benda yang membahagiakan manusia. Tapi, saya nak ceritakan tentang satu je kali ni. Nanti tak termuat saya nak tulis dalam post ni kan? Hehehe. Salah satu benda yang membahagiakan manusia yang saya nak cerita di sini ialah Kenderaan Yang Baik.

Kenderaan yang Baik? Kenderaan pun ada yang baik dan ada yang jahat ek? Bukan itu maksud saya. Kenderaan yang Baik maksudnya kenderaan seperti motor, kereta, van, lori dan lain-lain yang kurang bermasalah. Kenderaan yang jarang rosak membuatkan hati manusia bahagia.

Korang tak percaya? Ok. Saya nak korang, kalau kenderaan korang tak kiralah motor atau kereta rosak, korang rasa bahagia tak? Kalau saya, sudah semestinya tak bahagia. Sebab hati gundah gulana mengenangkan berapa ribu ratus ringgit nak kena keluar.

Tapi, bila kenderaan jarang rosak dan beroperasi dengan baik, korang pasti bahagia. Kalau saya, saya rasa bahagia sangat sebab hati saya tenang je. So, kalau korang nak bahagia, jangan lupa service kenderaan korang bila cukup time. Jangan tahu guna je tapi tak tahu nak jaga. Kan?

p/s : Kenderaan jarang rosak tapi bila rosak, memang betul-betul tak bahagia. Huhuhu.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

4 comments:

  1. betul la tu..si tunang mmg gundah gulana masa kete masuk bengkel sbb eksiden...

    ReplyDelete
  2. abg nas, baru perasan tarikh lahir kita sebelah2 la.. hehe tahun je lain.. abg nas 7.4 kan, kyra 6.4 tahun 1990.. ahaks! hepy bkal bday.. *apa kyra mrepek ni..

    ReplyDelete
  3. wowww, nice entry. kenderaan diibaratkan sebagai hati, jika hati itu bagus dan elok maka gembiralah kehidupan seseorang itu kan ?

    ReplyDelete
  4. biler cukup time....remy tetap service selepas 5K... sofar alhamdulillah....keta tak pernah meragam.....walaupun dah nak masuk usia 12 tahun....

    ReplyDelete