Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, September 1, 2010

HARI RAYA DAH DEKAT

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada yang membaca blog aku yang ntah ape-ape ni.  Terima kasih kerana sudi membaca.  Hari raya semakin menjelang tiba.  Tapi aku tak rasa nak raya dah.  Mungkin sebab sebelum ni 3 tahun aku tak dapat peluang nak beraya di kampung sebab kekangan kerja.  Sekarang bila dah keje government ni, cuti pun banyak.

Sekarang ni semua orang sibuk buat persiapan hari raya.  Beli baju raya la.  Beli seluar raya la.  Sibuk buat kuih raya.  Pendek kata semuanya "raya la".  Baju raya aku memang tak penah bertukar sejak lebih kurang 7 tahun.  Baju tue la aku pakai tiap-tiap tahun.  Ntah la. Rasa membazir je.

Raya ni aku cuti lama gak la. Start cuti 4hb September 2010 sampai 12hb September 2010.  Kira aku cuti seminggu sebelum raya.  Best gak sebab dulu kalau nak cuti slalunya 2 minggu lepas raya. Masa tue kuih raya pun tinggal serbuk je.  Hahaha... Kira hari raya keempat tue aku dah start bertugas.

Kereta Kenari kesayangan aku dah tukar minyak hitam.  Ari tue ekzos aku tukar sebab dah berkarat sampai berlubang.  Rugi minyak woo.. Minyak dah lama mahal.  Nasib baik aku pakai Kenari, save skit minyak aku. Hari raya ni boleh aku bawa famili aku jalan-jalan.  Tahun-tahun sebelum ni dorang menumpang je kereta bapa dan mak saudara aku.  Kadang-kadang raya pertama duk umah je.  Maklumlah, masa tue motor ada 2 biji tapi suma ada 5 orang keluarga aku.  Takkan nak tinggal sorang kot? Kesian plak.

Hari raya kali ini dapatlah aku beraya dengan famili aku.  Dulu nak minta maaf kat mak aku pun sms dan telefon je.  Biasalah dulu kerja kat wayang.  Masa Hari Raya la paling ramai orang.  Tapi takpe, pengalaman tue.

Teringat masa kecik-kecik dulu, best sebab semua sepupu aku balik.  So, penuh la rumah tokwan aku.  Syok la sebab boleh main bunga api.  Yang paling dapat duit raya. Yoo...hoo..  Tapi sekarang aku yang kena bagi. Hahaha...

Aku harap kepada semua yang sudi membaca celoteh aku yang merepek ni, dapat berhari raya dengan gembira dan selamat.  Jangan dok gatai main bunga api ka?mercun ka? Dah lama memekak dan kacau orang lain.  Boleh putus segala yang boleh diputuskan (faham-faham je la).  Di sini aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI kepada semua yang singgah ke blog ini.

Terima kasih.
Sila Tekan Like Jika Suka

No comments:

Post a Comment