Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Showing posts with label lambat. Show all posts
Showing posts with label lambat. Show all posts

Friday, June 29, 2012

"LAMBATNYA..."

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Tadi saya ke bank. Giliran saya selepas 12 orang tapi saya tak kisah sangat. Sambil menunggu tu, saya pun main game Angry Bird. Taklah mengantuk sangat. Tak berapa lama selepas itu, saya ternampak seorang perempuan dengan adik lelaki dia masuk dari pintu depan. Saya just tengok dan teruskan main game Angry Bird sayalah. Kemudian, dia duduk di kerusi berdekatan dengan saya.

Beberapa minit kemudian, terdengar dia mengeluh,

"Lambatnya. Nak kemaskini buku akaun pun susah"

Saya buat tak tahu saja. Saya pun beratur juga. Nasib baik ada sistem nombor giliran. Bayangkan dulu kalau nak buat apa-apa urusan di bank kena berdiri beratur panjang. Sekarang ini kan dah ada sistem nombor giliran. Ambil nombor, duduk tunggu dipanggil ke kaunter saja.

Tiba-tiba si perempuan ini cakap kat adik lelaki dia,

"Adik, pergi tekan nombor kat situ"

"Kenapa kak?"

"Kakak tak ambil nombor giliran lagi"

Saya terus gelak dalam hati. Memang la takkan dapat kemaskini buku akaun kalau nombor giliran pun tak ambil. Saya macam biasa terus main game Angry Bird saya je la.

Lepas itu, nombor giliran saya dipanggil dan saya selesaikan urusan saya di kaunter. Selepas itu, dari sisi-sipi mata saya tengok dia baru nak bangun ambil nombor giliran. Mungkin sebab dia dah terlepas cakap pasal lambat sangat dan saya terdengar, dia malu nak ambil nombor giliran kot? Hehehe.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

Monday, December 5, 2011

"LAMBATNYA"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.


Pagi dalam pukul 11.50 pagi, saya ke satu bank ni. Tak perlu lah sebut bank apa. Saya nak bank in duit untuk adik saya yang belajar di UiTM Arau. Dah isi borang semua, saya ambil nombor giliran.


"Lebih kurang 10 orang. Sekejap je ni"


Saya pun duduklah. Kemudian, saya terasa serangan aura mengantuk yang memengantukkan saya. Saya pun tutup mata layan mengantuk saya tu. Hehehe.


Korang bayangkan 4 kali saya bangun dan tidur balik tapi nombor giliran saya tak naik. Saya yang muka senyum ni terus cuba senyum tapi senyum yang dapat dilekatkan kat muka saya, senyuman pura-pura.


Mesti korang fikir, kenapa tak guna cash deposit machine? Masalahnya takde. Kebanyakan bank ni saya pergi memang tak ada cash deposit machine. Kalau ada pun, memang sangat-sangat jarang. Tapi saya tak pernah jumpa pun.


Dekat pukul 12.55 tengah hari, baru nombor giliran say naik. Sekejap je proses untuk deposit duit tu. Kalau ada mesin deposit lagi cepat.


Kan? Hehehe.


Wassalam.


-NASZ-


Published with Blogger-droid v2.0.1

Sila Tekan Like Jika Suka