Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Sunday, April 15, 2012

TERKENANG SEMULA...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.


Lambat saya update blog hari ni. Memang tak berkesempatan untuk update blog sebab agak busy sikit. Saya balik kampung di Penang dan berkesempatan untuk meronda-ronda dekat sekolah menengah lama saya. Untuk pengetahuan korang, dulu saya study di Penang Free School dari Form 1 (1997) sampai Form Upper 6 (2003). So, memang banyak kenangan suka duka kat sana. Lagipun saya ni duduk di asrama dan agak nakal dalam diam. Hehehe.


Teringat pertama kali jejak kaki di Penang Free School, gementar tak terkira sebab pertama kali duduk jauh dari rumah. Lagipun kena berdikari plak. Pada masa budaya buli memang popular. Saya sebagai student baru masa memang tak terlepas dari dibuli. Kena suruh basuh baju. Kena suruh seterika baju. Kena suruh hantar makanan ke bilik dorang. Macam-macam lagi.


Sampai Form 4 saya kena macam tu tapi sabar je la. Memang dalam hati saya masa tu, saya simpan dendam dengan senior-senior saya tu. Kalau saya jumpa dorang lepas ni, memang saya buat tak kenal je. Memang dendam betul masa tu.


Masa Form 5, saya dah jadi senior. Masa saya tak terasa nak buli orang pun. Sebab saya pernah rasa perasaan dibuli. So, buat apa nak balas dendam kat adik-adik yang baru masuk kan? So, saya lebih kepada rapat kepada junior dengan selalu sembang dengan dorang dan lepak di bilik dorang. Tapi dorang lebih respect saya bila buat macam tu. Tapi, kawan-kawan saya yang lain masih terus buli junior dan saya seorang je tak mampu nak halang dorang. Masa tu kesian gak tengok junior tu kena 'seksa' dengan macam-macam seksaan. Tapi, sabar je la.


Form 6, saya dah jadi Super Senior. Sebab student Form 6 yang duduk asrama pada masa tu cuma 6,7 orang je. Masa tu saya lebih kepada buat hal sendiri je. Tapi masa bersembang dengan junior cuma tak serancak dulu. Memang syok jadi Super Senior ni. Hehehe.


Ada banyak lagi nak saya coretkan. Tapi nantilah bila ada masa lagi, saya sambung lagi. Ada sesiapa pernah duduk asrama? Best tak?


p/s : Saya duduk asrama sejak dari Form 1 sehingga Part 5 UiTM Seri Iskandar. Lama kan? Hehehe.


Wassalam.


-NASZ-


Published with Blogger-droid v2.0.4

Sila Tekan Like Jika Suka

2 comments:

  1. sekolah tu legend kan?? hehehe
    lama2 ddk asrama...tak pernah jejak kat sekolah tu

    ReplyDelete
  2. nasib baik dulu tak kena bulu zaman sekolah menengah..... he3
    tapi waktu induction kat uitm.... seminggu kena dera ngan senior.... buli2 syg takpe la....

    ReplyDelete